Logo Urzędu Miejskiego Kęty
Powróć do: Wydziały Urzędu

Wydział Zarządzania Kryzysowego

Pracę wydziału nadzoruje Sekretarz Gminy.

  • Dyrektor wydziału: Mateusz Hałat


Siedziba: 32-650 Kęty,
Rynek 7

tel: 33/844-76-00
fax: 33/844-76-60

email: zk@kety.pl


Zadania

Wydział Zarządzania Kryzysowego realizuje zadania:

1. W zakresie informacji niejawnych:

1) zadania wynikające z funkcji pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;

2) prowadzenie Kancelarii Niejawnej.

2. W zakresie zarządzania kryzysowego:

1) udział w pracach Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;

2) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:

a) realizacja zaleceń do Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego;

b) opracowywanie i przedkładanie Staroście do zatwierdzenia Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego;

3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia;

4) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gminy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;

5) współdziałanie z Szefem Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie przeciwdziałania, zapobiegania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym;

6) współdziałanie w zakresie zadań dotyczących ochrony infrastruktury krytycznej;

7) organizacja i obsługa kancelaryjno-biurowa (posiedzeń) pracy Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,

8) aktualizacja bazy danych programu ATCUS 2005;

9) opracowywanie i aktualizacja Planu Osiągania Wyższych Stanów Gotowości do reagowania na sytuacje kryzysowe Gminy.

3. W zakresie obrony cywilnej:

1) kierowanie oraz koordynowanie przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej przez instytucje, zakłady pracy, przedsiębiorców, organizacje społeczne, wydziały Urzędu oraz inne jednostki organizacyjne działające na terenie Gminy;

2) planowanie działalności i realizacji zamierzeń wynikających ze szczególnego zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Gminy, w tym ustalanie zadań w zakresie obrony cywilnej instytucjom, zakładom pracy, przedsiębiorcom i innym jednostkom organizacyjnym;

3) opracowywanie i aktualizowanie przy współudziale wydziałów Urzędu i innych zainteresowanych instytucji Planu Obrony Cywilnej Gminy;

4) organizowanie i prowadzenie szkoleń i ćwiczeń z zakresu obrony cywilnej, a także współudział w szkoleniu ludności z powszechnej samoobrony;

5) sprawowanie nadzoru  nad tworzeniem, przygotowywaniem do działania i funkcjonowaniem terenowych i zakładowych formacji obrony cywilnej, w tym formacji Systemu Wykrywania i Alarmowania oraz Systemu Wczesnego Ostrzegania;

6) przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania;

7) prowadzenie działalności związanej z upowszechnianiem problematyki obrony cywilnej;

8) prowadzenie gminnego magazynu sprzętu obrony cywilnej, nadzorowanie prowadzenia gospodarki magazynowej sprzętem OC przez instytucje, zakłady pracy i przedsiębiorców;

9) opracowywanie i aktualizacja Planu Ochrony Zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowej Gminy.

4. W zakresie ochrony przeciwpożarowej:

1) wyposażenie, utrzymanie, wyszkolenie i zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochotniczych straży pożarnych;

2) koordynacja krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze Gminy w zakresie ustalonym przez Wojewodę.

5. W zakresie ochrony przed powodzią:

1) opracowywanie i aktualizowanie przy współudziale komórek organizacyjnych Urzędu i innych zainteresowanych instytucji, planu operacyjnego ochrony przed powodzią;

2) utrzymanie i wyposażenie gminnego magazynu przeciwpowodziowego.

6. W zakresie spraw obronnych:

1) planowanie oraz koordynacja przygotowań i realizacji przedsięwzięć z zakresu spraw obronnych na terenie Gminy w tym m.in.: planowanie świadczeń osobistych i rzeczowych wykonywanych na rzecz obronności państwa oraz ich nakładanie w drodze decyzji administracyjnych;

2) współdziałanie z organami wojskowymi w zakresie administrowania rezerwami osobowymi współudział w przygotowywaniu i przeprowadzaniu kwalifikacji wojskowej oraz w sprawach związanych z uznaniem żołnierza za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członka rodziny lub o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, a także ustalenie i zwrot utraconych zarobków w wyniku ćwiczeń wojskowych przez żołnierza rezerwy;

3) przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej:

a) udział w przygotowaniu kwalifikacji, współdziałanie z Powiatową Komisją Lekarską, nanoszenie danych ewidencyjnych;

b) prowadzenie ewidencji osób o nieuregulowanym stosunku do służby wojskowej;

c) przeprowadzanie wszystkich czynności administracyjnych związanych z doprowadzeniem do kwalifikacji wojskowej;

4) realizowanie przedsięwzięć związanych z natychmiastowym uzupełnieniem sił zbrojnych przez doręczenie dokumentów powołania żołnierzom rezerwy na rzecz obrony w ramach akcji kurierskiej;

5) prowadzenie reklamacji osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji w czasie wojny dla potrzeb Urzędu;

6) opracowywanie dokumentacji i zapewnienie właściwego funkcjonowania systemu stałych dyżurów (SD);

7) opracowanie dokumentacji i zapewnienie właściwego funkcjonowania Głównego Stanowiska Kierowania Burmistrza Gminy Kęty;

8) opracowanie przy współudziale innych komórek organizacyjnych Urzędu - Planu Operacyjnego Funkcjonowania Gminy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwem państwa i w czasie wojny;

9) realizacja zadań związanych z wsparciem pobytu i działań wojsk sojuszniczych na terytorium kraju gospodarza (HNS).

Pliki do pobrania:

Ważne telefony i dane adresowe
Format: docx, 13.74 kB