Pracę Kancelarii Urzędu nadzoruje Sekretarz Gminy Kęty.
Adres: 32-650 Kęty,
Rynek 7
tel: 33/844-76-00
fax: 33/844-76-60
email: ku@kety.pl
Zadania
Do zadań Kancelarii Urzędu należy:
1) kierowanie obiegiem dokumentów oraz trybem załatwiania spraw wpływających do Burmistrza i Zastępców Burmistrza;
2) przyjmowanie i rozdział korespondencji, przesyłek oraz dokumentów zewnętrznych i wewnętrznych na poszczególne komórki organizacyjne Urzędu;
3) rejestrowanie korespondencji wpływającej w elektronicznym systemie obiegu dokumentów;
4) obsługa elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e-PUAP);
5) organizacja spotkań, narad i zebrań z udziałem Burmistrza i Zastępców Burmistrza;
6) organizacja przyjmowania stron przez Burmistrza oraz Zastępców Burmistrza,
7) ewidencjonowanie i zamieszczanie ogłoszeń na tablicach ogłoszeń urzędowych;
8) sporządzanie sprawozdań z działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym;
9) prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków, nadzór nad ich terminowym załatwianiem w komórkach organizacyjnych Urzędu i – za ich pośrednictwem – w gminnych jednostkach organizacyjnych;
10) prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza;
11) prowadzenie rejestru wyjazdów służbowych pracowników;
12) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem porządku i czystości w budynkach Urzędu;
13) przygotowywanie i obsługa merytoryczna oraz organizacyjno-techniczna sesji Rady Miejskiej oraz posiedzeń Komisji, w tym:
a) zapewnienie terminowego przygotowania materiałów na sesje Rady i posiedzenia Komisji;
b) przekazywanie uchwał Rady, wniosków i opinii Komisji oraz interpelacji i wniosków radnych właściwym podmiotom;
c) sporządzanie protokołów oraz opracowywanie innych dokumentów z sesji Rady i posiedzeń Komisji;
14) obsługa zadań realizowanych przez Przewodniczącego i jego Wiceprzewodniczących;
15) zapewnienie niezbędnej pomocy radnym w sprawowaniu przez nich mandatu;
16) prowadzenie spraw osobowych radnych, w tym związanych ze świadczeniami przysługującymi radnym oraz ze składaniem oświadczeń majątkowych przez radnych;
17) prowadzenie spraw Młodzieżowej Rady Miejskiej w Kętach i Miejskiej Rady Seniorów w Kętach;
18) prowadzenie czynności związanych z wyborem ławników do sądów powszechnych;
19) przygotowanie i przeprowadzenie wyborów organów jednostek pomocniczych Gminy;
20) przygotowywanie zebrań sołectw w zakresie Funduszu Sołeckiego;
21) prowadzenie zbioru protokołów z zebrań organów uchwałodawczych jednostek pomocniczych Gminy;
22) przekazywanie wniosków z zebrań organów uchwałodawczych jednostek pomocniczych Gminy właściwym komórkom organizacyjnym Urzędu;
23) prowadzenie zbiorów:
a) uchwał Rady,
b) pisemnych interpelacji, zapytań i wniosków radnych,
c) uchwał komisji, zespołów i innych organów kolegialnych Rady;
d) wniosków i postulatów mieszkańców i innych podmiotów do Rady Miejskiej;
e) protokołów z sesji Rady Miejskiej oraz posiedzeń komisji;
24) prowadzenie rejestru klubów radnych;
25) prowadzenie rejestru skarg wpływających do Rady Miejskiej;
26) kierowanie do publikacji aktów prawa miejscowego oraz obwieszczeń w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego aktu;
27) prowadzenie rejestru i zbioru aktów prawa miejscowego zgodnie z obowiązującym systemem prawnym;
28) prowadzenie wykazu radnych podlegających reklamacji z urzędu od czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.