Pracę wydziału nadzoruje Skarbnik Gminy.
Adres: 32-650 Kęty,
Rynek 7
tel: 33/844-76-00
fax: 33/844-76-60
email: fb@kety.pl
Zadania:
1) sporządzanie zarządzeń Burmistrza w sprawie ustalenia planu finansowego Urzędu i przyjęcia planów finansowych gminych jednostek organizacyjnych zgodnie z uchwałą budżetową;
2) sporządzanie zarządzeń Burmistrza w sprawie zmian w planie finansowym urzędu oraz gminnych jednostek organizacyjnych na podstawie zatwierdzonych wniosków przez Burmistrza i Skarbnika;
3) sporządzanie i przedkładanie odpowiednim organom analiz, informacji i sprawozdań dotyczących wykonania budżetu gminu za pośrednictwem systemu Ministerstwa Finansów "Besti@" oraz sporządzanie sprawozdania finansowego Urzędu gminy (bilans samorządowej jednostki budżetowej, rachunek zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu jednostki) i jednostki samorządu terytorialnego (bilans organu);
4) ewidencjonowanie zmian w budżecie Gminy i przesyłanie do organu nadzoru zarządzeń Burmistrza o tych zmianach;
4) sporządzanie i przedkładanie odpowiednim organom analiz, informacji i sprawozdań dotyczących wykonania budżetu Gminy oraz sporządzanie bilansu Gminy;
5) prowadzenie księgowości budżetowej oraz wszelkich urządzeń księgowych z tym związanych;
6) sporządzanie poleceń wypłaty (w tym przelewów) na podstawie dowodów księgowych zatwierdzonych do wypłaty;
7) prowadzenie kasy Urzędu i gospodarki kasowej łącznie z uzgadnianiem obrotów kasy związanych z przyjmowaniem wpłat gotówką i z dokonywaniem zwrotów podatnikom, za pośrednictwem tej kasy, oraz terminowe wpłacanie gotówki z kasy na rachunek bankowy Gminy;
8) przyjmowanie podatków i opłat w formie gotówkowej;
9) organizowanie procedur i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentów finansowo-księgowych w Urzędzie;
10) prowadzenie płac i innych świadczeń związanych z zatrudnianiem pracowników Urzędu oraz rozliczanie miesięczne i roczne składek na ubezpieczenie społeczne (z ZUS), a także podatku dochodowego od osób fizycznych (z urzędami skarbowymi);
11) rozliczanie diet i kosztów podróży służbowych radnych oraz pracowników Urzędu;
12) prowadzenie ewidencji rozrachunków z kontrahentami oraz ewidencji przyjętych depozytów;
13) ewidencja majątku trwałego i finansowego oraz przeprowadzanie inwentaryzacji jego składników;
14) prowadzenie rejestru zakupu, podatku VAT oraz jego rozliczanie dla Urzędu gminy;
15) prowadzenie zadań związanych z centralizacją podatu VAT w gminie.