Logo Urzędu Miejskiego Kęty
Powróć do: Wydziały Urzędu

Wydział Finansowo-Budżetowy

Pracę wydziału nadzoruje Skarbnik Gminy.

  • Pracą wydziału kieruje Główny Księgowy: Joanna Lelek.


Adres: 32-650 Kęty,
Rynek 7

tel: 33/844-76-00
fax: 33/844-76-60

email: fb@kety.pl


Zadania:

  1. Zadania wydziału obejmują sprawy z zakresu planowania budżetu Gminy, rachunkowości i sprawozdawczości budżetu Gminy oraz Urzędu jako jednostki budżetowej.
  2. W szczególności do zadań wydziału należy:

1) sporządzanie zarządzeń Burmistrza w sprawie ustalenia planu finansowego Urzędu i przyjęcia planów finansowych gminych jednostek organizacyjnych zgodnie z uchwałą budżetową;

2) sporządzanie zarządzeń Burmistrza w sprawie zmian w planie finansowym urzędu oraz gminnych jednostek organizacyjnych na podstawie zatwierdzonych wniosków przez Burmistrza i Skarbnika;

3) sporządzanie i przedkładanie odpowiednim organom analiz, informacji i sprawozdań dotyczących wykonania budżetu gminu za pośrednictwem systemu Ministerstwa Finansów "Besti@" oraz sporządzanie sprawozdania finansowego Urzędu gminy (bilans samorządowej jednostki budżetowej, rachunek zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu jednostki) i  jednostki samorządu terytorialnego (bilans organu);

4) ewidencjonowanie zmian w budżecie Gminy i przesyłanie do organu nadzoru zarządzeń Burmistrza o tych zmianach;

4) sporządzanie i przedkładanie odpowiednim organom analiz, informacji i sprawozdań dotyczących wykonania budżetu Gminy oraz sporządzanie bilansu Gminy;

5) prowadzenie księgowości budżetowej oraz wszelkich urządzeń księgowych z tym związanych;

6) sporządzanie poleceń wypłaty (w tym przelewów) na podstawie dowodów księgowych zatwierdzonych do wypłaty;

7) prowadzenie kasy Urzędu i gospodarki kasowej łącznie z uzgadnianiem obrotów kasy związanych z przyjmowaniem wpłat gotówką i z dokonywaniem zwrotów podatnikom, za pośrednictwem tej kasy, oraz terminowe wpłacanie gotówki z kasy na rachunek bankowy Gminy;

8) przyjmowanie podatków i opłat w formie gotówkowej;

9) organizowanie procedur i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentów finansowo-księgowych w Urzędzie;

10) prowadzenie płac i innych świadczeń związanych z zatrudnianiem pracowników Urzędu oraz rozliczanie miesięczne i roczne składek na ubezpieczenie społeczne (z ZUS), a także podatku dochodowego od osób fizycznych (z urzędami skarbowymi);

11) rozliczanie diet i kosztów podróży służbowych radnych oraz pracowników Urzędu;

12) prowadzenie ewidencji rozrachunków z kontrahentami oraz ewidencji przyjętych depozytów;

13) ewidencja majątku trwałego i finansowego oraz przeprowadzanie inwentaryzacji jego składników;

14) prowadzenie rejestru zakupu, podatku VAT oraz jego rozliczanie dla Urzędu gminy;

15) prowadzenie zadań związanych z centralizacją podatu VAT w gminie.