Logo Urzędu Miejskiego Kęty
Powróć do: Wydziały Urzędu

Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Pracę wydziału nadzoruje II Z-ca Burmistrza
Dyrektor wydziału: 


Adres: 32-650 Kęty,
Rynek 7

tel: 33/844-76-00
fax: 33/844-76-60

email: gn@kety.pl


Zadania

  1. Zadania Wydziału Gospodarki Nieruchomościami obejmują sprawy ładu przestrzennego oraz gospodarki terenami, w tym gospodarowania nieruchomościami należącymi do Gminy.
  2. W szczególności do zadań wydziału należy:

1) planowanie przestrzenne, w tym prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem i uchwalaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego;

2) opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz z przepisami szczególnymi, a także, na wniosek sądu opiniowanie podziału nieruchomości uzależnionego od ustaleń planu miejscowego;

3) sporządzanie wypisów i wyrysów  z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;

4) wydawanie zaświadczeń o zgodności zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;

5) prowadzenie postępowań o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia;

6) prowadzenie postępowań o naliczenie opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości związanej z uchwaleniem planu zagospodarowania przestrzennego;

7) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem funkcji właścicielskich wobec nieruchomości należących do gminy i gospodarowanie tymi nieruchomościami w zakresie określonym kodeksem cywilnym i przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami (dzierżawa, najem, użyczenia i trwały zarząd);

8) prowadzenie spraw z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych w zakresie określonym porozumieniem między Gminą a Starostą Oświęcimskim;

9) udzielanie zezwoleń na zakładanie na nieruchomościach gminnych urządzeń infrastruktury technicznej;

10) prowadzenie postępowania w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości w prawo własności;

11) prowadzenie spraw scalania i podziału nieruchomości oraz wykonywanie prawa pierwokupu nieruchomości na podstawie ustawy o gospodarce nieruchomościami;

12) prowadzenie spraw określonych przepisami o nabywaniu ziemi przez cudzoziemców;

13) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem numeracji dla nieruchomości oraz z nadawaniem nazw dla ulic, osiedli i placów oraz utrzymywaniem oznakowania nazewnictwa ulic i placów;

14) prowadzenie urzędowego wykazu miejscowości;

15) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki nieruchomościami związanych ze sprzedażą nieruchomości gminnych i nabywaniem nieruchomości do gminnego zasobu nieruchomości oraz regulowanie stanów prawnych nieruchomości gminnych;

16) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego w zakresie nieruchomości;

17) sporządzanie informacji o stanie mienia komunalnego;

18) prowadzenie spraw związanych z przejmowaniem na rzecz Gminy nieruchomości rolnych nie przekazanych do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa;

19) prowadzenie spraw określonych w przepisach prawa geologicznego i górniczego;

20) prowadzenie inwestycji w zakresie uzbrajania gminnych zasobów gruntów przeznaczonych pod zwarte budownictwo mieszkaniowe;

21) realizacja zadań określonych przepisami o rodzinnych ogrodach działkowych.

 

Pliki do pobrania: