Do podstawowych obowiązków Zastępcy Burmistrza Gminy Kęty należy:
3. nadzorowanie działalności następujących jednostek organizacyjnych Urzędu Gminy:
a) Wydział Infrastruktury Społecznej;
b) Wydział Świadczeń;
c ) Biuro Informatyzacji;
4. dokonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy - w zakresie wydawania poleceń służbowych i udzielania urlopów wypoczynkowych nadzorowanych jednostek organizacyjnych Urzędu Gminy;
5. nadzorowanie działalności następujących gminnych jednostek organizacyjnych:
6. dokonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy - w zakresie wydawania poleceń służbowych i udzielania urlopów wypoczynkowych kierownikom nadzorowanych gminnych jednostek organizacyjnych;
7. załatwianie spraw indywidualnych unormowanych w Kodeksie postępowania administracyjnego - w zakresie określonym w odrębnych, pisemnych upoważnieniach udzielonych przez Burmistrza;
8. składanie oświadczeń woli dotyczących zarządu mieniem komunalnym - w sposób i w zakresie określonym w odrębnych, pisemnych pełnomocnictwach udzielonych przez Burmistrza;
9. wykonywanie czynności kierownika zamawiającego w zamówieniach publicznych - w zakresie powierzonym przez Burmistrza w odrębnych, pisemnych pełnomocnictwach;
10. przyjmowanie oraz załatwianie skarg i wniosków interesantów Urzędu Gminy Kęty w zakresie działalności nadzorowanych jednostek;
11. załatwianie zapytań i interpelacji radnych dotyczących działalności nadzorowanych jednostek;
12. udział w zespołach zadaniowych powoływanych przez Burmistrza;
13. przygotowywanie pisemnych propozycji, raportów, sprawozdań oraz innych materiałów informacyjnych i planistycznych na żądanie Burmistrza;
14. współpraca w zakresie powierzonych obowiązków z organami administracji publicznej; organami jednostek pomocniczych Gminy, organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego oraz innymi organizacjami społecznymi i instytucjami;
15. wykonywanie innych czynności określonych odrębnie przez Burmistrza.