Logo Urzędu Miejskiego Kęty
Powróć do: Władze Gminy Kęty

Zastępca Burmistrza Gminy Kęty

 
 mgr Rafał Ficoń

 

  • Kontakt:

telefon: (33) 844 76 00 wew. 125
e-mail: rafal.ficon@kety.pl

 

  • Zadania i kompetencje:

 

Do podstawowych obowiązków Zastępcy Burmistrza Gminy Kęty należy:

  1. przejęcie zadań i kompetencji Burmistrza w przypadkach określonych ustawą;
  2. wykonywanie zastępstwa Burmistrza w czasie Jego nieobecności, w szczególności w następującym zakresie:
  • kierowanie bieżącymi sprawami Gminy o charakterze pilnym i reprezentowanie jej na zewnątrz;
  • wykonywanie uchwał Rady Miejskiej o charakterze terminowym i zadań obligatoryjnych określonych przepisami prawa dla organu wykonawczego gminy;
  • przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej o charakterze pilnym;
  • określanie sposobu wykonywania uchwał o charakterze terminowym;
  • gospodarowanie mieniem gminnym;
  • wykonywanie budżetu;
  • kierowanie Urzędem Gminy;
  • wykonywanie niezbędnych zadań w zakresie zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych;

 

3. nadzorowanie działalności następujących jednostek organizacyjnych Urzędu Gminy:

a) Wydział Infrastruktury Społecznej;

b) Wydział Świadczeń;

c ) Biuro Informatyzacji;

 

4. dokonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy - w zakresie wydawania poleceń służbowych i udzielania urlopów wypoczynkowych nadzorowanych jednostek organizacyjnych Urzędu Gminy;

 

5. nadzorowanie działalności następujących gminnych jednostek organizacyjnych:

  • Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kętach;
  • Zakład Obsługi Szkół i Przedszkoli Samorządowych w Kętach;
  • Ośrodek Sportu i Rekreacji w Kętach;
  • Gminny Zakład Opieki Zdrowotnej w Kętach;
  • gminne przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja i zespoły tych jednostek;
  • gminne instytucje kultury;

 

6. dokonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy - w zakresie wydawania poleceń służbowych i udzielania urlopów wypoczynkowych kierownikom nadzorowanych gminnych jednostek organizacyjnych;

 

7. załatwianie spraw indywidualnych unormowanych w Kodeksie postępowania administracyjnego - w zakresie określonym w odrębnych, pisemnych upoważnieniach udzielonych przez Burmistrza;

 

8. składanie oświadczeń woli dotyczących zarządu mieniem komunalnym - w sposób i w zakresie określonym w odrębnych, pisemnych pełnomocnictwach udzielonych przez Burmistrza;

 

9. wykonywanie czynności kierownika zamawiającego w zamówieniach publicznych - w zakresie powierzonym przez Burmistrza w odrębnych, pisemnych pełnomocnictwach;

 

10. przyjmowanie oraz załatwianie skarg i wniosków interesantów Urzędu Gminy Kęty w zakresie działalności nadzorowanych jednostek;

 

11. załatwianie zapytań i interpelacji radnych dotyczących działalności nadzorowanych jednostek;

 

12. udział w zespołach zadaniowych powoływanych przez Burmistrza;

 

13. przygotowywanie pisemnych propozycji, raportów, sprawozdań oraz innych materiałów informacyjnych i planistycznych na żądanie Burmistrza;

 

14. współpraca w zakresie powierzonych obowiązków z organami administracji publicznej; organami jednostek pomocniczych Gminy, organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego oraz innymi organizacjami społecznymi i instytucjami;

 

15. wykonywanie innych czynności określonych odrębnie przez Burmistrza.