Logo Urzędu Miejskiego Kęty
Powróć do: strona główna

Deklaracja dostępności

Gmina Kęty zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony http://kety.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

  • Zamieszczone na niniejszej stronie informacje publiczne w postaci załączników są w formie skanów (z uwagi na charakter informacji publicznej)
  • Zamieszczone na niniejszej stronie informacje publiczne, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań UG Kęty

 

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Strona Urzędu Gminy Kęty posiada następujące ułatwienia:

  • podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
  • możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami
  • mapa strony
  • focus wokół elementów nawigacyjnych
  • możliwość czytania artykułu

 

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej Urzędu Gminy Kęty można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Aneta Futyma, gmina@kety.pl. 33 844 76 00

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • mgr inż. Marcin Śliwa – Burmistrz Gminy Kęty,
  • Adres: Rynek 7, 32-650 Kęty
  • e-mail: gmina@kety.pl

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Gminy Kęty, Rynek 7

Do budynku prowadzą dwa wejścia od strony Rynku oraz ul. św. Jana Kantego, przy których po prawej stronie drzwi wejściowych znajduje się dzwonek dla osób wymagających pomocy. Osoby niepełnosprawne do budynku od ul. św. Jana Kantego mogą się dostać, wykorzystując platformę. Platforma dojeżdża do I piętra.

Przed budynkiem przy ul. św. Jana Kantego znajduje się parking ogólnodostępny w wraz z wyznaczonym 1 miejscem dla osób niepełnosprawnych.

Na parterze budynku znajduje się Biuro Podawcze, w którym składa się dokumenty oraz można uzyskać pomoc w załatwianiu spraw w Urzędzie.

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W przypadku ogłoszenia ewakuacji w budynku wykorzystywany jest system ostrzegawczy –sygnalizacja dźwiękowa. Ewakuacja osób ze szczególnymi potrzebami opiera się na wsparciu udzielanym przez osoby wyznaczone do ewakuacji z wykorzystaniem dodatkowego sprzętu (krzesło do ewakuacji).

 

Dodatkowe informacje:

Osoby ze znaczną niepełnosprawnością ruchową są przyjmowane przez poszczególnych urzędników na piętrze budynku urzędu (dostęp przez platformę dla niepełnosprawnych) po przekazaniu informacji o takiej potrzebie pracownikowi dziennika podawczego.

 

Budynek Urzędu Gminy Kęty, ul. Kilińskiego 1

Do budynku prowadzi jedno wejście od południowej strony, które nie jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma windy. Po lewej stronie drzwi wejściowych znajduje się dzwonek dla osób wymagających pomocy.

Przed budynkiem znajduje się ogólnodostępny parking wraz z wyznaczonym 1 miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych.

Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku. Toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.

 

Budynek Urzędu Gminy Kęty, ul. Sobieskiego 19

Do budynku prowadzi jedno wejście od ul. Sobieskiego, które nie jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma windy.

Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku. Toaleta nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.

 

Budynek Urzędu Gminy Kęty, Rynek 13

Do budynku prowadzi jedno wejście od strony rynku. Przy drzwiach wejściowych nie znajduje się dzwonek dla osób wymagających pomocy.

Osoby niepełnosprawne mogą się dostać do wnętrza budynku, wykorzystując poziomą platformę schodową.

W budynku znajduje się również platforma pionowa obejmująca wszystkie kondygnacje budynku.

Bezpośrednio przed budynkiem nie znajdują się żadne ogólnodostępne miejsca parkingowe.

W obrębie rynku znajduje się parking ogólnodostępny wraz z wyznaczonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych.

Na parterze budynku znajduje się recepcja, na której składa się dokumenty oraz można uzyskać pomoc w załatwianiu spraw.

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym.

 

Dodatkowe informacje:

Osoby z niepełnosprawnością ruchową mogą skorzystać z platformy poziomej i pionowej w asyście pracownika recepcji.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Główną siedzibą urzędu jest budynek przy Rynek 7. 

W budynku Urzędu Gminy Kęty, Rynek 7 znajduje się dziennik podawczy, na którym składa się dokumenty oraz można uzyskać pomoc w załatwianiu spraw. W budynku Urzędu pod adresem Rynek 13 znajduje się recepcja, udzielająca pomocy interesantom.

W budynkach nie ma oznaczeń w języku braille'a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Do komunikacji z osobami niesłyszącymi służą "Karty komunikacji z osobą głuchą".

 

Obsługa osób słabosłyszących

Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta.

W związku z realizacją postanowień ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), informujemy, że dla osób słabosłyszących lub niesłyszących dostępne są następujące formy komunikacji:

  • kontakt bezpośredni przez osobę przybraną – tj. osobę, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej, jednostkach systemu, podmiotach leczniczych, jednostkach Policji, Państwowej Straży Pożarnej i straży gminnych oraz jednostkach ochotniczych działających w tych obszarach (zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy);
  • kontakt za pośrednictwem tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika – którego zapewnia Urząd Gminy Kęty;
  • kierowanie korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: gmina@kety.pl;
  • kierowanie korespondencji za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Gminy Kęty na platformie ePUAP.

 

Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia można dokonać poprzez przesłanie zapotrzebowania drogą elektroniczną na adres gmina@kety.pl albo poprzez dostarczenie pisma o zapotrzebowaniu do jednostki  (Urząd Gminy Kęty, Rynek 7,32-650 Kęty).

Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 426 ze zm.).

 

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848