Kampania społeczna WILCZY BILET
Lato to trudny okres dla zwierzaków i właścicieli — wakacje za oknem, urlop już zaplanowany… ale co zrobić ze zwierzakiem? Opcji jest wiele — hotele dla zwierząt, petsitterzy, czy pomoc krewnych bądź znajomych w opiece nad zwierzęciem, istnieją także dedykowane opiece nad zwierzętami grupy na Facebooku.
Jak widać, jest wiele możliwości rozwiązania tego problemu. Jednakże corocznie wiele zwierzaków podczas miesięcy letnich trafia do schronisk lub zostaje porzuconych na poboczach dróg, w lasach bądź innych miejscach.
W związku z tym prowadzone są kampanie społeczne, poruszające ten problem i mające na celu uwrażliwienie Polaków. Doskonałym przykładem jest spot poniżej, zaprezentowany przez fundację KARUMA. Wraz z Burmistrzem Wieruszowa Rafałem Przybyłem oraz lek. wet. Dorotą Sumińską zachęcamy do obejrzenia!
Jak wykazują ostatnie raporty Inspekcji Weterynaryjnej za 2022 rok, w 2022 r. w schroniskach przebywało 84 008 psów i 34 050 kotów, co świadczy, że zjawisko porzucenia zwierząt to nadal bardzo duży problem. Wedle wspomnianego raportu odsetek psów i kotów przebywających w schroniskach wzrósł o około 2% w porównaniu do roku 2021. Jednocześnie, co warto nadmienić, w ramach statystyk uwzględnia się też zwierzaki, trafiające do schronisk po śmierci właścicieli, dziko żyjące itd.
A jednak zmienia się także świadomość Polaków: stopień adopcji psów powoli rośnie bardziej lub mniej w porównaniu do lat poprzednich. W 2022 r. adoptowano 53 503 psy, podczas gdy w schroniskach przebywało ich 84 008. Statystyki adopcji kotów z 2022 r. również wyglądają podobnie i również pomału rosną — na 34 050 kotów adoptowano 20 345.
Warto mieć także na uwadze, że w zakres adopcji wlicza się także zwierzęta, które uciekły lub zaginęły, a które trafiły do schroniska i zostały odebrane z powrotem przez swoich właścicieli.
Materiał, oprócz Youtube’a, można obejrzeć także na Facebooku:
Oprac. M.H, fot. fundacja KARUNA